[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
DOI::
OPEN ACCESS::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 613
نرخ پذیرش: 21.3
نرخ رد: 78.7
میانگین داوری: 307 روز
میانگین انتشار: 630 روز
..
آمار عمومی نشریه
آمار عمومی نشریه
..
تعداد دورها                          23
تعداد شماره‌ها 83
 تعداد مقالات 4001
 تعداد مشاهده مقاله 11748252
 تعداد مقالات ارسال شده در یکسال اخیر 3230
 تعداد مقالات پذیرفته شده  637
 درصد پذیرش 30
 زمان پذیرش (روز) 120
 تعداد پایگاه های نمایه شده 9
 h.index 3
میانگین بازه زمانی فرایند داوری 30
:: دوره 15، شماره 51 - ( 8-1394 ) ::
جلد 15 شماره 51 صفحات 119-97 برگشت به فهرست نسخه ها
کیفیت محصول مقاصد گردشگری، رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی، پارک ائل گلی تبریز)
فریبا کرمی*1، بهرام زینلی2
1- دانشیار دانشکده جغرافیا و برنامه‌ریزی، دانشگاه تبریز.
2- کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری، دانشگاه تبریز.
چکیده:   (6271 مشاهده)

به­علت تغییرات سریع در تکنولوژی و تغییر از یک محیط محلی به یک محیط جهانی، شهرها مجبور به رقابت با یکدیگر به منظور این که یک مقصد گردشگری جذاب باشند، هستند. امروزه رضایت گردشگر از کیفیت محصول گردشگری یک مقصد عاملی تعیین کننده برای موفقیت در دنیا رقابتی صنعت گردشگری است، چرا که آن بر مصرف کالاها و خدمات در تعطیلات، شهرت، اعتماد و رفتار آینده (ارائه نقل قول مثبت از مقصد، بازدید دوباره و پیشنهاد مقصد به دیگران) مؤثر است. در این راستا، هدف پژوهش حاضر ارزیابی رضایت گردشگران از کیفیت محصول گردشگری و رفتارهای آینده گردشگر در ائل گلی تبریز است. پژوهش حاضر بر پایه روش توصیفی-تحلیلی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش گردشگران داخلی در پارک ائل گلی تبریز بوده­اند که تعداد 200 گردشگر به­عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. علاوه براین، توزیع پرسشنامه­ها بین آن­ها به روش نمونه­گیری در دسترس بوده است. باید افزود، به منظور تحلیل داده­ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است؛ (1) مطابق با دو آزمون یومن-ویتنی وتی نمونه­های مستقل تفاوت محسوسی بین گردشگران درباره جذابیت، علاقه به تفریح و احساس امنیت تجربه شده از ائل گلی مشاهده نمی­شود، (2) مطابق با آزمون تی تک نمونه­ای، گردشگران از تسهیلات، دسترسی، جاذبه، هزینه­های صرف شده و تصویر استنباط شده از ائل گلی رضایت کامل دارند و (3) تحلیل رگرسیون خطی ساده بیانگر تأثیر معنی­دار و مثبت رضایت گردشگر بر ارائه نقل و قول­های مثبت از مقصد، پیشنهاد مقصد به دیگران و تصمیم به بازدید دوباره از مقصد است. در پایان تحقیقات آینده ارتباط بین تصویر از مقصد، ویژگی­های دموگرافیکی-اجتماعی، مدت اقامت، ملیت، نژاد، خلاقیت و فناوری ارتباطات و اطلاعات با تمایلات رفتاری آینده گردشگران را در این مقصد باید مورد مطالعه قرار دهند.

واژه‌های کلیدی: کیفیت محصول گردشگری، رضایت گردشگر، رفتار آینده گردشگر، پارک ائل گلی.
متن کامل [PDF 377 kb]   (9 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/8/7 | پذیرش: 1394/8/7 | انتشار: 1394/8/7
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Quality of Destination Tourism Product, Tourist Satisfaction and Future Behavioral Tendencies of Tourists: The Case of El-Gölü Park in Tabriz. جغرافیایی 2015; 15 (51) :97-119
URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-2007-fa.html

کرمی فریبا، زینلی بهرام. کیفیت محصول مقاصد گردشگری، رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی، پارک ائل گلی تبریز). فضای جغرافیایی. 1394; 15 (51) :97-119

URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-2007-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 51 - ( 8-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فضای جغرافیایی Geographic Space
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4642