[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 19، شماره 68 - ( 1-1398 ) ::
جلد 19 شماره 68 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثر گودبرداری بر زمین شناسی ساختگاه و تحلیل پایداری پرتال ورودی دستگاه حفار تونل خط 2 مترو تبریز با استفاده از نرم افزار FLAC
حامد حق کیش1، سید آرش موسوی قاسمی*2
1- گروه مهندسی عمران، موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز.
2- گروه مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. (نویسنده مسئول).
چکیده:   (1890 مشاهده)

      یکی از مهم­ترین مسائل موجود در احداث پروژه­ های عمرانی، به­ ویژه، پروژه­ های احداث شفت­ های ورودی  دستگاه حفاری مکانیزه تونل در مناطق شهری، مطالعه و تامین پایداری شیروانی­ های خاکی مربوط به آنهاستهدف از تحلیل پایداری شیروانی­ ها یافتن ضریب اطمینان مناسب برای تامین پایداری ترانشه­ های ایجاد شده و در عین حال اقتصادی بودن آن می­ باشد. مناسب­ ترین روش در تحلیل چنین مسائلی، مدلسازی عددی این شیروانی­ ها و مقایسه نتایج حاصل، با مقادیر اندازه­ گیری شده واقعی می­باشددر این مقاله به کمک روش تفاضلات محدود و با استفاده از نرم افزار FLAC2D تحلیل­ های مختلفی بر روی مدل­ های پیشنهادی صورت پذیرفته است و گزینه مناسب برای حفاری دیواره­ های شفت ورودی (ترانشه ها و برم ها) پیشنهاد شده است. همچنین طی آن اثرات خصوصیات مکانیکی خاک (از قبیل چسبندگی، زاویه اصطکاک داخلی، وزن مخصوص خاک، مدول الاستیسیته، ضریب پواسون) و مشخصات هندسی شیب و تاثیر سیستم­ های نگهداری و سطح تراز آب زیرزمینی تحت عنوان آنالیز حساسیت برای یک مدل انتخابی بررسی شده است 

واژه‌های کلیدی: شفت، پایداری شیروانی‌ها، مدلسازی، روش تفاضلات محدود، روش تعادل حدی، آنالیز حساسیت
متن کامل [PDF 670 kb]   (367 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/11/6 | پذیرش: 1395/3/24 | انتشار: 1398/1/19
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haghkish H, Mousavi Ghasemi S A. Effect of excavation in geological structure and stability analysis of Tabriz Metro Line 2 tunnel boring machine entrance portal using the software FLAC. جغرافیایی. 2019; 19 (68) :1-13
URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-2209-fa.html

حق کیش حامد، موسوی قاسمی سید آرش. بررسی اثر گودبرداری بر زمین شناسی ساختگاه و تحلیل پایداری پرتال ورودی دستگاه حفار تونل خط 2 مترو تبریز با استفاده از نرم افزار FLAC. فضای جغرافیایی. 1398; 19 (68) :13-1

URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-2209-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 68 - ( 1-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فضای جغرافیایی Geographic Space
Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4461