[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
DOI::
OPEN ACCESS::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 644
نرخ پذیرش: 21.9
نرخ رد: 78.1
میانگین داوری: 308 روز
میانگین انتشار: 626 روز
..
آمار عمومی نشریه
آمار عمومی نشریه
..
تعداد دورها                          23
تعداد شماره‌ها 83
 تعداد مقالات 4001
 تعداد مشاهده مقاله 11748252
 تعداد مقالات ارسال شده در یکسال اخیر 3230
 تعداد مقالات پذیرفته شده  637
 درصد پذیرش 30
 زمان پذیرش (روز) 120
 تعداد پایگاه های نمایه شده 9
 h.index 3
میانگین بازه زمانی فرایند داوری 30
:: دوره 19، شماره 68 - ( 1-1398 ) ::
جلد 19 شماره 68 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثر گودبرداری بر زمین شناسی ساختگاه و تحلیل پایداری پرتال ورودی دستگاه حفار تونل خط 2 مترو تبریز با استفاده از نرم افزار FLAC
حامد حق کیش1 ، سید آرش موسوی قاسمی* 2
1- گروه مهندسی عمران، موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز.
2- گروه مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. (نویسنده مسئول).
چکیده:   (3290 مشاهده)

      یکی از مهم­ترین مسائل موجود در احداث پروژه­ های عمرانی، به­ ویژه، پروژه­ های احداث شفت­ های ورودی  دستگاه حفاری مکانیزه تونل در مناطق شهری، مطالعه و تامین پایداری شیروانی­ های خاکی مربوط به آنهاستهدف از تحلیل پایداری شیروانی­ ها یافتن ضریب اطمینان مناسب برای تامین پایداری ترانشه­ های ایجاد شده و در عین حال اقتصادی بودن آن می­ باشد. مناسب­ ترین روش در تحلیل چنین مسائلی، مدلسازی عددی این شیروانی­ ها و مقایسه نتایج حاصل، با مقادیر اندازه­ گیری شده واقعی می­باشددر این مقاله به کمک روش تفاضلات محدود و با استفاده از نرم افزار FLAC2D تحلیل­ های مختلفی بر روی مدل­ های پیشنهادی صورت پذیرفته است و گزینه مناسب برای حفاری دیواره­ های شفت ورودی (ترانشه ها و برم ها) پیشنهاد شده است. همچنین طی آن اثرات خصوصیات مکانیکی خاک (از قبیل چسبندگی، زاویه اصطکاک داخلی، وزن مخصوص خاک، مدول الاستیسیته، ضریب پواسون) و مشخصات هندسی شیب و تاثیر سیستم­ های نگهداری و سطح تراز آب زیرزمینی تحت عنوان آنالیز حساسیت برای یک مدل انتخابی بررسی شده است 

واژه‌های کلیدی: شفت، پایداری شیروانی‌ها، مدلسازی، روش تفاضلات محدود، روش تعادل حدی، آنالیز حساسیت
متن کامل [PDF 670 kb]   (674 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/11/6 | پذیرش: 1395/3/24 | انتشار: 1398/1/19
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Haghkish H, Mousavi Ghasemi S A. Effect of excavation in geological structure and stability analysis of Tabriz Metro Line 2 tunnel boring machine entrance portal using the software FLAC. جغرافیایی 2019; 19 (68) :1-13
URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-2209-fa.html

حق کیش حامد، موسوی قاسمی سید آرش. بررسی اثر گودبرداری بر زمین شناسی ساختگاه و تحلیل پایداری پرتال ورودی دستگاه حفار تونل خط 2 مترو تبریز با استفاده از نرم افزار FLAC. فضای جغرافیایی. 1398; 19 (68) :1-13

URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-2209-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 19، شماره 68 - ( 1-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فضای جغرافیایی Geographic Space
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4657