TY - JOUR T1 - Analysis of Affective Factors on success of Rural Women Entrepreneurs of Kurdistan Province TT - واکاوی عوامل موثر بر موفقیت کارآفرینی زنان روستایی در استان کردستان JF - geospace JO - geospace VL - 20 IS - 70 UR - http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-3391-fa.html Y1 - 2020 SP - 167 EP - 187 KW - Success analysis KW - Women Entrepreneurs KW - Rural women KW - Rural entrepreneurship KW - Kurdistan province N2 - با توجه به اهمیت کارآفرینی به ویژه در بین زنان روستایی، و آثار آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع امروزی، تبیین وضعیت عوامل موثر بر انگیزه کارآفرینی (پیشرفت) در میان زنان روستایی استان کردستان و همچنین شناسایی عواملی که می­توانند در تقویت فعالیتهای کارآفرینانه زنان روستایی مؤثر واقع شوند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. .هدف از پژوهش حاضر، تحلیل عوامل موثر بر انگیزه پیشرفت در بین زنان کارآفرین روستایی استان کردستان می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی زنان کارآفرین ساکن در مناطق روستایی استان کردستان بوده که نمونه مورد مطالعه با استفاده از جدول بارتلت و همکاران (2001)، 100 نفر (زن کارآفرین) تعیین گردید و با استفاده از روش نمونه­گیری طبقه­ای تصادفی با انتساب متناسب از بین زنان مورد نظر انتخاب و اطلاعات لازمه با استفاده از ابزار تحقیق جمع­آوری شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه­ی محقق ساخته­ای است که روایی آن به صورت محتوایی (صوری) و سازه­ای و پایایی آن با استفاده از پایایی ترکیبی مورد تأیید قرار گرفته است. تحلیل داده­ها از طریق تحلیل همبستگی و الگویابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم­ افزارهای SPSS و Smart PLS انجام شده است. مدل ارزیابی شده در پژوهش از شاخص­های برازندگی قابل قبولی برخوردار بود. مدل­سازی معادلات ساختاری نشان داد، مولفه­ های دسترسی­ پذیری­های فناورانه (426/0= γ، 55/3 = t)، برنامه­های آموزشی-ترویجی (383/0= γ، 19/3 = t)، اوضاع اقتصادی (348/0= γ، 2/4 = t) دارای بالاترین سطح ارتباط با متغیر انگیزه پیشرفت زنان کارآفرین روستایی مورد مطالعه داشته­ اند و در مجموع متغیرهای مورد مطالعه تبیین کننده­ ی حدود 60 درصد از تغییرات انگیزه پیشرفت هستند. [1] Bartlett M3 ER -