[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
DOI::
OPEN ACCESS::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 605
نرخ پذیرش: 21.2
نرخ رد: 78.8
میانگین داوری: 306 روز
میانگین انتشار: 630 روز
..
آمار عمومی نشریه
آمار عمومی نشریه
..
تعداد دورها                          23
تعداد شماره‌ها 83
 تعداد مقالات 4001
 تعداد مشاهده مقاله 11748252
 تعداد مقالات ارسال شده در یکسال اخیر 3230
 تعداد مقالات پذیرفته شده  637
 درصد پذیرش 30
 زمان پذیرش (روز) 120
 تعداد پایگاه های نمایه شده 9
 h.index 3
میانگین بازه زمانی فرایند داوری 30
:: دوره 23، شماره 83 - ( 7-1402 ) ::
جلد 23 شماره 83 صفحات 199-171 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیلی بر تأثیر زمینه‌گرایی بر ارزش ویژه برند مجتمع تجاری لاله‌پارک تبریز براساس دیدگاه گردشگران
محمد حسن یزدانی* 1، حسین سعدلونیا1 ، قاسم زارعی1 ، رحیم حیدری چیانه2
1- دانشگاه محقق اردبیلی
2- دانشگاه تبریز
چکیده:   (4453 مشاهده)
جهانی‌شدن موجب همگرایی فرهنگی و کالبدی در سطح جهان شده است و این پدیده در توسعه‌های کالبدی جدید ازجمله در مجتمع‌های تجاری مشاهده می­شود. حال سؤال این است که آیا همگرایی فرهنگی برای گردشگران جذابیت و کشش ایجاد می‌کند یا گردشگران به الگوهای فرهنگی و کالبدی بومی و زمینه‌ای بیشتر رغبت نشان می‌دهند. پژوهش حاضر در راستای پاسخ به این پرسش، اثر زمینه گرایی را در ارزش ویژه برند فضاهای تجاری مدرن با نمونه موردی مجتمع تجاری لاله پارک تبریز مورد سنجش قرار داده است. پژوهش حاضر با روش ترکیبی با طرح متوالی اکتشافی ( ابتدا کیفی، سپس کمی) عملیاتی شده است. در ابتدا برای به دست آوردن الگوی زمینه گرایی فضاهای تجاری مدرن از مصاحبه با متخصصین استفاده ‌شد و پس از رسیدن به اشباع نظری از روش تحلیل مضمون برای تحلیل داده‌های پژوهش استفاده شد و درنهایت، الگوی زمینه گرایی فضاهای تجاری به دست آمد. سپس این الگو به شکل سؤالات در پرسشنامه طراحی شد و در کنار سؤالات متغیر ارزش ویژه برند جای گرفت. این پرسشنامه در بین 374 گردشگر   مجتمع تجاری لاله پارک توزیع‌شده و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار Smart-PlS با استفاده از مدل معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. به دلیل استقرایی بودن داده‌های زمینه گرایی مورداستفاده در پرسشنامه، تحلیل عاملی اکتشافی با روش واریمکس صورت پذیرفت و داده‌های زمینه گرایی در سه دسته زمینه گرایی نمادین، زمینه گرایی همگرایانه و زمینه گرایی جغرافیایی جای گرفتند. پس از انجام تحلیل عاملی تأییدی، آزمون‌های مربوط به مدل معادلات ساختاری انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که متغیر زمینه گرایی بر ارزش ویژه برند در مجتمع لاله پارک از دیدگاه گردشگران اثر مثبت با ضریب مسیر767/0 دارد. نتیجه کلی پژوهش این است که زمینه‌گرایی و توجه به ارزش‌ها و شرابط فرهنگی، تاریخی، محیطی بر ارزش ویژه برند مجتمع تجاری لاله پارک و جذابیت و برآورده‌کردن انتظارات گردشگران تأثیر مثبت دارد.
شماره‌ی مقاله: 8
واژه‌های کلیدی: زمینه‌گرایی، ارزش ویژه برند، مجتمع لاله پارک، تحلیل مضمون، مدل معادلات ساختاری
متن کامل [PDF 1085 kb]   (1655 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/4/15 | پذیرش: 1402/7/10 | انتشار: 1402/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

yazdani M H, Sadlounia H, Zarei G, Heydari chianeh R. An analysis of contextualism impact on brand equity of Lalehpark Shopping center based on tourists attitudes. جغرافیایی 2023; 23 (83) : 8
URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-3693-fa.html

یزدانی محمد حسن، سعدلونیا حسین، زارعی قاسم، حیدری چیانه رحیم. تحلیلی بر تأثیر زمینه‌گرایی بر ارزش ویژه برند مجتمع تجاری لاله‌پارک تبریز براساس دیدگاه گردشگران. فضای جغرافیایی. 1402; 23 (83) :171-199

URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-3693-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 83 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فضای جغرافیایی Geographic Space
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4642