[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
DOI::
OPEN ACCESS::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 644
نرخ پذیرش: 21.8
نرخ رد: 78.2
میانگین داوری: 307 روز
میانگین انتشار: 626 روز
..
آمار عمومی نشریه
آمار عمومی نشریه
..
تعداد دورها                          23
تعداد شماره‌ها 83
 تعداد مقالات 4001
 تعداد مشاهده مقاله 11748252
 تعداد مقالات ارسال شده در یکسال اخیر 3230
 تعداد مقالات پذیرفته شده  637
 درصد پذیرش 30
 زمان پذیرش (روز) 120
 تعداد پایگاه های نمایه شده 9
 h.index 3
میانگین بازه زمانی فرایند داوری 30
:: دوره 14، شماره 45 - ( 3-1393 ) ::
جلد 14 شماره 45 صفحات 217-197 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل‌سازی برآورد تقاضای سفر با اتوبوس‌های سریع‌السیر (BRT) شهر تبریز در محیط ArcGIS
علیرضا سلطانی*
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
چکیده:   (8412 مشاهده)
پیش‌بینی تقاضای سفر به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های برنامه‌ریزی حمل‌ونقل محسوب می‌شود. در مدل‌سازی سنتی سیستم جامع حمل‌ونقل که در آن تقاضای سفر از سایر انواع مدل های مشابه مجزا می‌شود، ارتباط متقابل واقعی بین مراحل مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد؛ اما در تجزیه و تحلیل‌های نوین همه موارد لحاظ می‌شود. این مقاله با ارائه رویکرد کاربردی، به پیش‌بینی تقاضای سفر بر اساس مدل‌سازی دسترسی در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی در تبریز و با استفاده از مدل دسترسی نمایی منفی و لجستیک می‌پردازد. در این رویکرد اصول و داده‌های مورد نیاز مدل های دسترسی مورد تشریح قرارگرفته و بر اساس مدل مناسب داده‌ها در سیستم اطلاعات جغرافیایی تجزیه و تحلیل می‌شوند. روش تحقیق این مقاله کتابخانه‌ای و میدانی بوده که بر اساس نوع تحقیق به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از سازمان فناوری اطلاعات و سایر سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز اقدام گردیده است. بر اساس نتایج حال از تحقیق، سیستم BRT علی‌رغم مزیت‌های مربوط به خود در تبریز محدودیت‌های زیادی هم از نظر اجرا و هم از نظر تامین خواسته شهروندان روبرو بوده است.
واژه‌های کلیدی: سیستم اطلاعات جغرافیایی، تقاضای سفر، ایستگاه‌های BRT.
متن کامل [PDF 334 kb]   (2227 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/4/3 | پذیرش: 1393/4/3 | انتشار: 1393/4/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Estimation of Travel Demand Modeling (BRT) With ArcGIS Bases in Tabriz. جغرافیایی 2014; 14 (45) :197-217
URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-987-fa.html

سلطانی علیرضا. مدل‌سازی برآورد تقاضای سفر با اتوبوس‌های سریع‌السیر (BRT) شهر تبریز در محیط ArcGIS. فضای جغرافیایی. 1393; 14 (45) :197-217

URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-987-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 14، شماره 45 - ( 3-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فضای جغرافیایی Geographic Space
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4657