[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
DOI::
OPEN ACCESS::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آمار نشریه
مقالات منتشر شده: 615
نرخ پذیرش: 21.4
نرخ رد: 78.6
میانگین داوری: 307 روز
میانگین انتشار: 636 روز
..
آمار عمومی نشریه
آمار عمومی نشریه
..
تعداد دورها                          23
تعداد شماره‌ها 83
 تعداد مقالات 4001
 تعداد مشاهده مقاله 11748252
 تعداد مقالات ارسال شده در یکسال اخیر 3230
 تعداد مقالات پذیرفته شده  637
 درصد پذیرش 30
 زمان پذیرش (روز) 120
 تعداد پایگاه های نمایه شده 9
 h.index 3
میانگین بازه زمانی فرایند داوری 30
:: دوره 23، شماره 81 - ( 1-1402 ) ::
جلد 23 شماره 81 صفحات 186-165 برگشت به فهرست نسخه ها
توسعه بازار دنج در گردشگری غذا (مورد مطالعه: شهر رشت)
فائزه یوسفی1 ، نازنین تبریزی* 2، فرامرز بریمانی3
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه مازندران- بابلسر، ایران.
2- گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندران- بابلسر، ایران
3- گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه مازندران- بابلسر، ایران
چکیده:   (1214 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی فرصت­های توسعه بازار دنج گردشگری غذا در شهر رشت تدوین گردیده است.  روش پژوهش توصیفی–تحلیلی واز نظر هدف کاربردی می­باشد. جامعه آماری شامل افراد شاغل در صنایع غذایی و رستوران­های رشت بوده  و تعداد 384 نفر بر اساس روش نمونه­گیری دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. روایی صوری و محتوی پرسشنامه توسط اساتید گردشگری و روایی همگرا بر اساس تحلیل عاملی تایید و جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آمارهای توصیفی و معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج  پژوهش نشان می دهد به ترتیب عامل محیط کلان  (724/0)، توانمندی‌های بنگاه‌ها (164/0) و ویژگی‌های صنعت (051/0) بر توسعه بازار دنج گردشگری غذا در شهر رشت تاثیر دارد که لازم است در جهت توسعه گردشگری غذا و سهم بیشتری از بازار، به این مولفه­ها توجه نمود.
واژه‌های کلیدی: محیط کلان، توانمندی‌های بنگاه‌ها، ویژگی‌های صنعت، گردشگری غذا، بازار دنج
متن کامل [PDF 1078 kb]   (335 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1401/6/23 | انتشار: 1402/1/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yousefi F, tabrizi N, barimani F. development of niche market in food tourism (Case study: Rasht city). جغرافیایی 2023; 23 (81) :165-186
URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-3907-fa.html

یوسفی فائزه، تبریزی نازنین، بریمانی فرامرز. توسعه بازار دنج در گردشگری غذا (مورد مطالعه: شهر رشت). فضای جغرافیایی. 1402; 23 (81) :165-186

URL: http://geographical-space.iau-ahar.ac.ir/article-1-3907-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 81 - ( 1-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فضای جغرافیایی Geographic Space
Persian site map - English site map - Created in 0.21 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4642