1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه مازندران- بابلسر، ایران. 2- گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندران- بابلسر، ایران 3- گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه مازندران- بابلسر، ایران
چکیده: (1951 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی فرصتهای توسعه بازار دنج گردشگری غذا در شهر رشت تدوین گردیده است. روش پژوهش توصیفی–تحلیلی واز نظر هدف کاربردی میباشد. جامعه آماری شامل افراد شاغل در صنایع غذایی و رستورانهای رشت بوده و تعداد 384 نفر بر اساس روش نمونهگیری دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. روایی صوری و محتوی پرسشنامه توسط اساتید گردشگری و روایی همگرا بر اساس تحلیل عاملی تایید و جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمارهای توصیفی و معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد به ترتیب عامل محیط کلان (724/0)، توانمندیهای بنگاهها (164/0) و ویژگیهای صنعت (051/0) بر توسعه بازار دنج گردشگری غذا در شهر رشت تاثیر دارد که لازم است در جهت توسعه گردشگری غذا و سهم بیشتری از بازار، به این مولفهها توجه نمود.